Ton Balıklı Sandeviç

20 Temmuz 2012 Cuma

Yemek tarifleri - Türk Mutfağı - Türk Yemek tarifleri///
nbAG4.png (527×323)

Malumunuz, Akdenizli biri olarak artı muhterem pederimin akut balık tutma hobisinin tavan yaptığı zamanın çocukluğuma tekabül etmesiyle hemen her çeşit balık ile o dönemde tanış olmuştuk. Garip ama balık dışında da deniz ürünlerinden farklı bir çeşit tüketilmezdi. Tabi sonradan öğrendik mezhep meselelerini…hala da tam anlamış değilim ya neyse…O dönemde, haftada en az bir kez ve genellikle birden fazla kez evde balık pişerdi. Izgarası, tavası, buğulaması…

Ben liseye gidiyorum…Okul dönüşünde bilirsiniz karın aç olunca zihnin meşgul olduğu tek soru annenizin akşam için ne pişirmiş olacağı sorusudur. Eve gelipte umduğunuzu bulamadığınızda yaşadığınız hayal kırıklığıda fena olur. O gün benim kızarmış balık kokuları alarak merdivenleri tırmanırkenki tepkim önce kapris şeklinde başlayıp daha sonra gözyaşına dönüşmüştü. Evet evet yanlış okumadınız evde balık piştiği için ağlamıştım.

Bir zamanlar evde pişirilmemesi için ağladığım balığı gün gelip kendi çocuklarımın yemesi ve alışması için çaba sarfedeceğim hiç aklıma gelmezdi.

Bu olayı zihnimde şöyle yorumluyorum; evde sizinle birlikte tek bir kişi de yese, yemedikleri her ne olursa olsun, sebze, balık yada et yemekleri….o yemeği pişirmeyi ertelemeyin. Yemeğin kokusunun, görüntüsünün çocukların zihinlerinde yer etmesi, ilerde yemeği tatma konusunda daha cesaretli olmalarına yardımcı olabilir. Tabi bu benim düşüncem….siz ne dersiniz?

Bu muhabbetler resimdeki çıtır istavrit tava yenirken ailemle balık sofrasında tekrar yukarda bahsi geçen olayın hatırlanıp tebessümle yad edilmesinden kalbe gelenlerdi….şimdi tarifimizle başbaşa bırakayım sizi…İyi haftalar efendim!

Malzemeler



1 kg istavrit
tuz, karabiber, kimyon
yarım bardak mısır unu
yarım bardak sıvı yağ
Yapılışı

İstavritler ayıklanıp iyice sudan geçirilir, kurulanır. Tuz ve karabiberle harmanlanır. Mısır ununa bulanıp yağlı kağıdın üzerine dizilir. Sıvıyağ bir tavada kızdırılır. İstavritler kuyruklarından tutularak tavaya yerleştirilir. Altın sarısı oluncaya kadar kızartılır.Yemek tarifi..

0 yorum:

Yorum Gönder

Yemek Tarifleri - Türk Yemek Tarifleri Copyright © 2014 Dizayn eden Blogger Tema ve CSS dizaynı DaPino